Grupuri maxim 10 copii pe grupe de varsta – 4-5 ani; 5-7 ani; 8-10 ani
PRINCIPII PEDAGOGICE DE BAZA
Insusirea notiunilor lingvistice prin caracteristicile specifice copiilor.
– perceptia senzoriala – vizuala, auditiva, tactila – culoare si muzica
– caracteristici active motrice si imitative – joc pantomime si teatru
ALEGEREA TEMATICII
Copiii traiesc intr-o lume proprie lor si au cerinte specifice lor. Pe acest principiu al centrarii lor in univers, cu necesitatile si cerintele lor specifice, se bazeaza alegerea tematicii.
LIMBA STRAINA – DE CE GERMANA ?
Copiii pana la varsta de 10 ani au o capacitate deosebita de a achizitiona alte limbi, diferite de cea materna.
Se vor insusi tipologii de propozitii pe care copiii le vor exersa pe mai multe cai :
– scenete teatru, pantomime
– jocuri atentie si jocuri logice
– desen si culoare
De ce limba germana ? – deoarece colectivul MAX UND MORITZ, prin experienta sa de 16 ani de gradinita si serviciul “scoala dupa scoala” in germana ca limba materna, a capatat de-a lungul acestui timp o experienta vasta si verificata prin elevii sai care apartin scolii cu limba de predare – germana matern – Colegiul German Goethe din Bucuresti.
MIJLOACE DE PEDAGOGICE
Miscare, joc, muzica, rime, ritm si culoare sunt cele mai motivante mijloace de trezire a interesului cognitiv.
Materialele didactice folosite apartin gradinitei MAX UND MORITZ
Module- un modul reprezinta o luna de curs ( 4 saptamani)
- sa facem cunostinta;
- o zi din viata mea;
- eu si familia mea;
- eu si caminul meu.
- corpul meu;
- eu simt- vad, aud, gust si ating;
- eu mananc
- eu ma joc si fac miscare/sport.
- cladirile si strazile;
- locuiesc si merg;
- mijloace de transport-terestre;
- mijloace de transport-acvatice si aeriene.
- animalele de companie;
- animalele domestice;
- animale salbatice din tara mea;
- animale salbatice din alte parti.